Kuruluşların ürettikleri mal ve hizmetleri,kendilerine bağlı diğer kuruluşları bir araya getiren reklam,pazarlamanın kullandığı araçlardan birisidir.Günümüzde reklam kuruluşların veya markalrın kendilerini tanıtmak için kullandıkları araçlardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır.genel anlamıyla reklam;kişilerin kurumların,malların ve hizmetlerin kamuya tanıtılıp benimsetilmesi eylemi olarak tanımlanmaktadır.
Zaman içerisinde baskı teknıklerinde meydana gelen gelişmeler ve dört renkli baskının ortaya çıkması,reklamda kullanıllan tasarımların giderek pahalılaşması,reklam ajanslarının baskı üretimi konusuna girmelerine neden olmuştur.
Reklam alanında meydana gelen değişmeleri dört dönemde ele almak mümkündür.bu dönemler ürün yada üretim anlayışı dönemi,satış anlayışı dönemi,müşteri odaklı pazarlama dönemi ve post-modern pazarlama dönemidir.Reklamın temel olarak bilgi verici,ikna edici,hatırlatıcı fonksiyonları bulunmaktadır.İnsanları kısa sürede etkileyip,satış davranışına yöneltebilen reklamda bu işlevin gerçekleşmesi mümkündür. Reklam 5M (misyon/görev,mesaj,medya,para,ölçüm)üzerinde karar verilmesini gerektirmektedir.
Halkla ilişkiler,reklamı bir araç olarak kullanabilir.Aynı zamanda halkla ilişkiler,reklamı çok daha geniş bir hedef gruba ulaşmak için kullanabilmektedir.Reklam tek yönlü bir iletişim uygularken,halkla ilişkiler iki yönlü bir iletişimi yanı diyaloğu esas alır.
Kurumsal reklamcılık kuruluşun yapmış olduğu faaliyetleri daha şeffaf bir hale getirmek ve kuruluşun toplum sağladığı yararları,konumunu,sorumluluğunu belirtmek için kuruluş hakkında bilgi vermeyi amaçlayan bir reklam türüdür.Kurumsal reklamın genel hedefi ,firmaların etkileşim halinde oldukları diş çevreyi tanımak,etkilemek,ürün satışlarını yükseltmek,kurumu ilgilendirenkonular hakkında düşüncelerini etkileme girişimi olarak tanımlanmıştır.Kurumsal reklam çeşitleri vardır.Bunlar imaj,şemsiye,mali ilişkiler,kamu hizmetleri,sosyal sorumluluk,düzeltici,karşı,savunucu,sıralama reklamdır.Kurumsal reklamın dört fonsiyonu vardır.en önemlisi halkla ilişkiler.2.si ,kar amacı gütmeyen kuruluşların verdiği reklamlardır.3.sü,kurum kimliği reklamıdır.Kuruluşun bilinirliğini ve tanınırlığını arttırmak için kullanılır.4.cü fonksiyonu ise işe teni girecekler içindir.
Türkiye'de ki yazılı basında kurumsal reklam uygulamalarını ortaya koymak için basın taraması gerçekleştırdik.
Kurumsal reklamcılık yüz yılı aşkın bir süredir önceABD'de,Kıta Avrupası ve dünyanın çeşitli ülkelerin de görülen ve üzerinde çalışılmaya başlanan konulardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır.Çünkü günümüzde,kuruluş va markaların varlağını tehdit eden unsurların sayısı giderek artmaktadır.Tüketici haklarını savunan gönüllü kuruluşların eylemlerine kadar pek çok unsuru göz önünde bulundurmayı gerekli kılmaktadır....
Şuanda Türkiye'de fiili ortaklık kurmuş olan veya kurmamış olan 2008 yılının en büyük reklam ajansları şöyle sıralanmaktadır:
Zaman içerisinde baskı teknıklerinde meydana gelen gelişmeler ve dört renkli baskının ortaya çıkması,reklamda kullanıllan tasarımların giderek pahalılaşması,reklam ajanslarının baskı üretimi konusuna girmelerine neden olmuştur.
Reklam alanında meydana gelen değişmeleri dört dönemde ele almak mümkündür.bu dönemler ürün yada üretim anlayışı dönemi,satış anlayışı dönemi,müşteri odaklı pazarlama dönemi ve post-modern pazarlama dönemidir.Reklamın temel olarak bilgi verici,ikna edici,hatırlatıcı fonksiyonları bulunmaktadır.İnsanları kısa sürede etkileyip,satış davranışına yöneltebilen reklamda bu işlevin gerçekleşmesi mümkündür. Reklam 5M (misyon/görev,mesaj,medya,para,ölçüm)üzerinde karar verilmesini gerektirmektedir.
Halkla ilişkiler,reklamı bir araç olarak kullanabilir.Aynı zamanda halkla ilişkiler,reklamı çok daha geniş bir hedef gruba ulaşmak için kullanabilmektedir.Reklam tek yönlü bir iletişim uygularken,halkla ilişkiler iki yönlü bir iletişimi yanı diyaloğu esas alır.
Kurumsal reklamcılık kuruluşun yapmış olduğu faaliyetleri daha şeffaf bir hale getirmek ve kuruluşun toplum sağladığı yararları,konumunu,sorumluluğunu belirtmek için kuruluş hakkında bilgi vermeyi amaçlayan bir reklam türüdür.Kurumsal reklamın genel hedefi ,firmaların etkileşim halinde oldukları diş çevreyi tanımak,etkilemek,ürün satışlarını yükseltmek,kurumu ilgilendirenkonular hakkında düşüncelerini etkileme girişimi olarak tanımlanmıştır.Kurumsal reklam çeşitleri vardır.Bunlar imaj,şemsiye,mali ilişkiler,kamu hizmetleri,sosyal sorumluluk,düzeltici,karşı,savunucu,sıralama reklamdır.Kurumsal reklamın dört fonsiyonu vardır.en önemlisi halkla ilişkiler.2.si ,kar amacı gütmeyen kuruluşların verdiği reklamlardır.3.sü,kurum kimliği reklamıdır.Kuruluşun bilinirliğini ve tanınırlığını arttırmak için kullanılır.4.cü fonksiyonu ise işe teni girecekler içindir.
Türkiye'de ki yazılı basında kurumsal reklam uygulamalarını ortaya koymak için basın taraması gerçekleştırdik.
Kurumsal reklamcılık yüz yılı aşkın bir süredir önceABD'de,Kıta Avrupası ve dünyanın çeşitli ülkelerin de görülen ve üzerinde çalışılmaya başlanan konulardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır.Çünkü günümüzde,kuruluş va markaların varlağını tehdit eden unsurların sayısı giderek artmaktadır.Tüketici haklarını savunan gönüllü kuruluşların eylemlerine kadar pek çok unsuru göz önünde bulundurmayı gerekli kılmaktadır....
Şuanda Türkiye'de fiili ortaklık kurmuş olan veya kurmamış olan 2008 yılının en büyük reklam ajansları şöyle sıralanmaktadır:
- Güzel Sanatlar
- Medina Turgul DDB
- Y&R Reklamevi
- Pars Mc/Cann Erickson
- Alametifarika
- Eura RSSCG istanbul
- Grey İstanbul
- Ogilvy&Mather
- Alice&BBDO istanbul
- TBWA İstanbul'dur
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder